BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

kehidupan realiti yang penuh fantasi

Assalamualaikum kawan-kawan.......

Sunday, July 3, 2011

(GAMBAR)Majlis Pernikahan Tomok & Siti Rahayu

gambar pernikahan tomok dan ayu

gambar pernikahan tomok dan ayu

gambar pernikahan tomok dan ayu

gambar pernikahan tomok dan ayu

gambar pernikahan tomok dan ayu

gambar pernikahan tomok dan ayu

gambar pernikahan tomok dan ayu

Gambar Majlis Pernikahan Noh Hujan Dan Mizz Nina

gambar kahwin mizz nina noh hujan

gambar kahwin mizz nina noh hujan

gambar kahwin mizz nina noh hujan

gambar kahwin mizz nina noh hujan

Tuesday, June 14, 2011

Kad Kahwin Mizz Nina & Noh Hujan Ala Jepun

kad kahwin mizz nina noh hujan



sekarang ni mOod kad kawen yang bertema-tema...
kalo hari tu,kad kawen zed zaidi tema Facebook....
tapi kali ni Mizz Nina & Noh Hujan pulak ala-ala Jepun gitu...
pink colour lagi...so cute...
Mizz Nina dan Noh Hujan akan dinikahkan pada 1 Julai 2011...
wang hantaran sebanyak RM11,000 dan mas kahwin RM888.88. 

tahniah buat mereka...









Cinta berputik di kubur

Cinta berputik di kubur


RAWANG: Cinta pandang pertama di perkuburan Islam Bandar Tasik Puteri, Rawang di sini, membawa seorang warga emas yang juga Imam 3, Masjid Bandar Tasik Puteri (MBTP), Idris Muhammad Sharif, 72, ke jenjang pelamin bersama Junanaah Zakaria, 53, kelmarin.
Pasangan berkenaan mengakui gementar pada saat majlis pernikahan itu dimulakan, namun gembira hasrat mereka mendirikan mahligai tercapai.

Idris berkata, semuanya bermula di tapak perkuburan selepas kematian isterinya, Miah Bidin, 64, pada 2009.
“Sejak kematian isteri, saya menziarahi kubur arwah setiap hari. Pada masa sama, saya lihat ada seorang wanita turut ada di situ menziarahi kubur arwah suaminya.

“Setiap kali bertemu, kami tak bertegur sapa. Namun hati ini terdetik hendak bertanya sesuatu tapi terasa malu. Di situlah hati saya terdetik memikat hati wanita berkenaan,” katanya. Sementara itu, Junanaah berkata, dia menziarahi kubur arwah suaminya setiap hari sejak Mohd Isa A Yasih, 71, meninggal dunia juga pada 2009.

“Saban hari saya menziarahi kubur arwah suami manakala abang (Idris) menziarahi kubur arwah isterinya. Kami hanya berpandangan tapi tak berani bertegur sapa. “Pada Mac lalu abang merisik dengan menghubungi saya sendiri tanpa menerusi orang tengah. Dia menyatakan hasratnya untuk memperisterikan saya. Saya terpinga-pinga kerana tak tahu dari mana abang dapat nombor telefon saya tapi inilah yang dikatakan jodoh,” katanya.
Menerusi perkahwinan pertama, Idris dianugerahi lima anak dan lapan cucu manakala Junanaah pula mempunyai dua anak dan enam cucu.


p/s : Kuasa Allah...cinta yang sempurna..


sumber dari mymetro..




Kambing wajah filem animasi

PELIK...Zakaria menatang  anak kambing kesayangannya yang dilahirkan tiga hari lalu menampilkan keunikan pada wajahnya.

PELIK...Zakaria menatang anak kambing kesayangannya yang dilahirkan tiga hari lalu menampilkan keunikan pada wajahnya.



ALOR GAJAH: Seekor anak kambing yang baru tiga hari dilahirkan di Kampung Baru (2) Gadek berwajah pelik menyerupai watak makhluk asing ‘Sully’ dalam filem animasi ‘Monster Inc’ dan didakwa mengeluarkan suara seperti bayi.
Anak kambing diberi nama ‘Mewa’ sempena singkatan ‘Istimewa’ oleh pemiliknya, Zakaria Husin, 70, yang mula menyedari keanehan pada haiwan ternakannya itu yang dilahirkan kembar di kandang miliknya.


“Ibu kambing itu melahirkan anak kembar dan ketika hendak membersihkan bendalir pada tubuh seekor anak kambing itu, saya terkejut melihat wajahnya yang pelik tidak seperti kebanyakan kambing lain dengan matanya tersembul keluar. Seekor lagi anak kambing itu dilahirkan normal,” katanya.
Lebih mengejutkan, Zakaria mendakwa anak kambing itu tidak mengembek kerana bunyinya seakan-akan bayi menangis dan ada ketikanya dia mendengar ia seolah-olah menjerit perkataan ‘mak’.


“Saya kasihan melihat keadaan fizikalnya dan disebabkan wajahnya yang unik itu menyebabkan dia sukar berdiri dengan betul dan kepalanya bergoyang ke kiri dan juga ke kanan serta tidak stabil, selain lidahnya terjelir sejak lahir,” katanya.


Menurut Zakaria, ‘Mewa’ tidak boleh menyusu ibunya sendiri kerana lidahnya sentiasa terjelir dan dibantu dan jika tidak ia tidak duduk diam, malah akan mula merengek seperti bayi.











Monday, June 13, 2011

Peluk jasad abang

Peluk jasad abang

TERSEPIT...anggota penyelamat berusaha mengeluarkan mayat Mohd Kamal yang tersepit.
TERSEPIT...anggota penyelamat berusaha mengeluarkan mayat Mohd Kamal yang tersepit.



SUNGAI PETANI: “Ya Allah abang aku, kenapa jadi macam ni?“ hanya itu kata-kata mampu diucap Mohd Shafik Azman, 21, sambil memeluk jenazah abangnya, Mohd Kamal, 24, selepas kereta dipandunya terbabit dalam kemalangan.
Kejadian berlaku kira-kira jam 5 petang di Jalan Tikam Batu-Sungai Petani berhampiran Padang Temusu di sini, kelmarin, apabila kereta dipandu mangsa gagal dikawal lalu terbabas ke sebelah kiri dan merempuh penghadang jalan serta sebuah gerai.


Akibat rempuhan itu, kereta Honda Civic berkenaan ditembusi besi penghadang jalan dan terbalik dengan keempat-empat tayarnya ke atas menyebabkan mangsa tersepit di dalam kenderaan itu.


Mangsa dari Taman Sri Pinang, di sini, parah di kepala termasuk hancur kaki kanan akibat kemalangan itu dan mati di tempat kejadian.


Anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Tikam Batu mengambil masa kira-kira 20 minit untuk mengeluarkan mayat mangsa.



Menurut Mohd Shafik, sebelum kejadian, abangnya yang menjalankan perniagaan komputer di pekan Tikam Batu memaklumkan mahu ke bandar Sungai Petani untuk membeli barang.



Katanya, dia menunggu Mohd Kamal di kedai dan menerima panggilan daripada rakan memberitahu abangnya terbabit dalam kemalangan dekat Padang Temusu.


“Sepanjang perjalanan hati saya terasa tidak sedap walaupun rakan tidak memberitahu keadaan abang.


“Hancur hati dan sangat-sangat sedih apabila tiba ke tempat kejadian, saya melihat keadaan kereta abang dan apabila menjenguk, saya dapat melihat abang tersepit,” katanya.


Mohd Shafik berkata, dia mengagahkan diri memeriksa nadi abangnya.


“Saya tidak dapat merasakan nadinya, dia sudah meninggal dunia,” katanya.


Sementara itu, jurucakap trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Muda berkata, kemalangan dipercayai berlaku apabila kereta dipandu mangsa hilang kawalan lalu terbabas di kiri jalan sebelum merempuh sebuah gerai dan besi penghadang jalan.


“Akibat kejadian itu, keempat-empat tayarnya ke atas dan kereta berkenaan remuk teruk dengan mangsa tersepit di tempat duduk pemandu ketika dalam perjalanan dari arah Tikam Batu menuju ke pusat bandar.


“Mayat mangsa dibawa ke Jabatan Forensik Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) untuk dibedah siasat,” katanya.


sumber dari  http://www.hmetro.com.my












Terengganu bakal bina menara berkembar

KUALA TERENGGANU: Menara berkembar setinggi 30 tingkat, yang bakal menjadi mercu tanda bandar raya ini, akan dibina di sebuah kawasan seluas 16.2 hektar di sini.
Setiausaha Kerajaan negeri Datuk Mazlan Ngah berkata menara berkembar, yang menelan belanja beratus juta ringgit itu, akan menempatkan pejabat Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) dan pejabat Yayasan Terengganu.


"Secara dasarnya kerajaan negeri sudah bersetuju membina dua menara di bandar dalam Rancangan Malaysia Ke-10," katanya kepada pemberita selepas pelancaran pelan strategik Yayasan Terengganu di sini hari ini.
Mengenai pelan strategik Yayasan Terengganu, beliau berkata Yayasan Terengganu akan menjadi badan kanun pertama di Pantai Timur mengadakan kerjasama dengan Arkib Negara.


Selain itu, Yayasan Terengganu akan memberi tumpuan dalam sektor pendidikan anak anak negeri terutamanya bidang doktor pakar.


Tahun ini, katanya Yayasan Terengganu akan menghantar seramai 150 calon untuk mengikuti kursus kedokoran di beberapa negara termasuk Mesir, Rusia, Ireland dan Indonesia.


Sunday, June 5, 2011

Abg Nara @ beautifulnara dah kawen...


abang nara kahwin



gambar from beautifulnara.com

aku suka bace blog beautifulnara...gosip2 skit la....hahaha...tiap2 hari mesti layan...nk tau gak perkembangan artis2 kan??...so,hari ni,buka jew terus nampak tajuk abg nara sudah berkahwin pada 3 jun lepas...semoga bahagia yer kalian...

nak nengok lagi gambar2 diorg kawen???
jom tengok kat SINI..
kat SINI pown boleyh gak....


.....................................................

Saturday, June 4, 2011

Bayi mati tersedak

KUALA LUMPUR: Seorang bayi perempuan berusia enam bulan yang biasanya dijaga neneknya, dilaporkan maut dipercayai tersedak susu yang dicampur dengan makanan, di sini, kelmarin.
Bayi malang itu mati selepas tiga jam bertarung nyawa di Unit Rawatan Rapi (ICU) Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) sejurus dihantar ke sana, kira-kira jam 1.30 tengah hari.


Menurut nenek mangsa, Ramlah Baba, 63, biasanya dia yang menjaga mangsa, Rania Batrisya Zulazmi, namun kerana ada urusan di kampung, cucunya dihantar oleh menantu lelakinya ke rumah pengasuh di Tingkat 6, Pangsapuri Bukit Angkasa, Pantai Dalam, sebelum keluar bekerja.

Bagaimanapun, katanya, beberapa jam selepas itu, pengasuh berkenaan menghubungi ibu mangsa di tempat kerja bagi memaklumkan anaknya dimasukkan ke hospital dan tidak memberitahu lebih lanjut keadaannya.


“Sebelum ini, mak cik yang menjaga dan mengasuh Rania kerana ibunya tidak mahu anaknya dijaga orang lain atau mana-mana pusat jagaan.



“Bagaimanapun, mak cik terpaksa pulang ke kampung di Melaka kerana perlu menjaga suami yang sakit,” katanya.

Katanya, anak sulung pasangan Zulazmi Jamaludin, 41, dan Radiana Rais, 37, itu baru sebulan di bawah jagaan pengasuh yang juga jiran mereka.


Ramlah berkata, sehari sebelum kejadian, cucu keenamnya mengalami muntah teruk dan dibawa ke klinik untuk rawatan lanjut.

“Bagaimanapun, doktor yang merawatnya ketika itu mengesahkan ia hanya muntah biasa dan dibenarkan pulang.


“Bagaimanapun semalam, ketika mak cik melihat keadaan Rania di ICU semalam (kelmarin), doktor memberitahu keadaannya tenat dan tidak bermaya,” katanya.



Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Brickfields, Superintendan Aida Abdul Hamid mengesahkan menerima laporan kejadian itu dan memberitahu kes berkenaan diklasifikasikan sebagai mati mengejut.



“Setakat ini kita menolak sebarang unsur jenayah, namun siasatan mengenai kejadian itu masih dilakukan berdasarkan laporan bedah siasatan diperoleh,” katanya.



Katanya, yang pasti, mangsa disahkan meninggal dunia kira-kira jam 4.30 petang di PPUM dan jenazah dibawa ke rumah datuk sebelah bapanya di Ampang sebelum dikebumikan.







**mcm2 jadi bile antar kat pengasuh...diorg jaga sambil lewa je kot...**










Emi bebas ikuti kuliah


gambar dari incik Google...



Selepas seminggu mendirikan mahligai perkahwinan bersama Samihah Sheikh Ali, 25, pelakon dan penyampai radio terkenal, Salih Yaacob, 49, mahu memberi kebebasan kepada isteri keempatnya dalam menentukan masa depan, terutama dalam pelajaran.
Setakat ini Salih mengakui masih tidak tinggal sebumbung dengan Samihah memandangkan isterinya perlu menumpukan pengajian dalam bidang sarjana pengangkutan di sebuah institusi pengajian tinggi awam.


Sebelum rancangan berbulan madu ke China bersama keempat-empat isterinya hari ini, Salih hanya beberapa kali bertemu Samihah yang lebih mesra dipanggil Emi.

“Lagi pun buat masa ini, Emi masih menyewa dengan rakan pengajian (di Selangor). Kami hanya bertemu dua tiga kali selepas berkahwin.


“Saya ada merancang membeli rumah untuk Emi, tapi setakat ini biar Emi fikirkan pelajarannya dulu. Untuk itu, saya beri kebebasan kepada Emi untuk memikirkan apa perlu dilakukannya,” kata Salih ketika ditemui di kediamannya dekat sini, semalam. Selain sibuk menghadiri sesi penggambaran semalam, Salih dan keluarganya dalam persiapan mengemas barang keperluan untuk percutian ke China selama lima hari.



“Percutian ini adalah hadiah yang sungguh bermakna buat saya kepada isteri dan anak. Apa yang saya berikan bukan hanya untuk bergembira semata-mata, tetapi satu ibadat dan tanggungjawab saya kepada isteri,” katanya.

“Perkahwinan (bersama Emi) ini adalah rahmat buat saya, mungkin ada yang melihat daripada sudut lain, tetapi semua ini adalah kuasa Allah yang membuka hati saya untuk meneruskannya sebagai ibadat,” katanya.


Salih dan Emi sah sebagai suami isteri selepas dinikahkan dalam majlis sederhana di Masjid Jamek Bandar Kulaijaya, Johor, Isnin lalu, di depan kira-kira 100 tetamu.




sumber dari myMetro....















Awal & Scha (SchAwal)


diorang nih sangat lah sweet....








*****gambar kat atas ni copy kat facebook ShcAwal

aku pon rajin g view skali page scha alyahya & awal ashaari



..................................................................

Umrah Ekslusif Awal Ramadhan Bersama Hafiz Hamidun

umrah ziarah



Sempena menyambut Ramadhan pada tahun ini, Zeelwafa Holidays Sdn. Bhd. (Zeelwafa) membawakan sebuah pakej Umrah Eksklusif Awal Ramadhan, bertemakan Nikmat Ramadhan Di Sisi Baitullah. Turut menyertai umrah ini ialah penyanyi nasyid, serta pengarah muzik dan pengacara rancangan keislaman, Hafiz Hamidun.
Umrah atau ziarah ke tanah suci Mekah amat dituntut sepanjang Ramadhan. Perkara ini kerana ibadat itu dikerjakan di tempat suci iaitu Mekah dan pada bulan mulia, Ramadhan.
Dalam hadis, Rasulullah SAW pernah menjelaskan kepada wanita Ansar, Ummu Sinan mengenai kelebihan umrah pada bulan Ramadhan. Baginda bersabda bermaksud: “Apa yang menghalangmu untuk melakukan haji bersama kami?”
Wanita itu menjawab: “Keldai yang ada pada kami yang satu dipakai oleh ayahnya si polan (suaminya) untuk mengerjakan haji bersama anaknya, manakala yang lain dipakai untuk memberi minum anak kami.”
Dalam hadis lain Rasulullah bersabda yang bermaksud: “Apabila datang bulan Ramadhan, kerjakanlah umrah kerana umrah dalamnya setingkat dengan haji.”
Jemaah yang mengerjakan umrah pada bulan ini juga memperoleh banyak ganjaran disebabkan meraka mengerjakan ibadat lain di Masjidil Haram iaitu masjid paling mulia di sisi Allah diikuti Masjid Nabawi, Masjid Al Aqsa dan Masjid Kiblatain.
Diriwayatkan, ganjaran pahala mengerjakan solat di Masjidil Haram menyamai 100,000 ganjaran. Ulama mengkiaskan pahala solat seperti dinyatakan dalam hadis itu, bahawa ia turut meliputi ibadat lain seperti Qiamullail, membaca Al Quran dan iktikaf. Di samping mengerjakan ibadah umrah seperti tawaf dan saie, jemaah berpeluang mengunjungi Masjid Nabawi. Dalam hadis lain, Rasulullah menjelaskan, ganjaran mengerjakan solat di masjid itu menyamai 1,000 pahala.
Begitulah besar nikmat yang Allah SWT kurniakan kepada jemaah-jemaah yang mengerjakan ibadah Umrah di bulan ramadhan.
Pihak Zeelwafa menyediakan pakej Eksklusif yang menawarkan penginapan di hotel lima bintang yang terdekat dengan Kaabah Al-Musyarrafah, iaitu Safwah Hotel Tower, serta penerbangan dari Malaysia menaiki pesawat Emirates. Jemaah bertolak pada 27 Julai 2011 dan berada di sana sehingga 7 Ogos 2011, iaitu pada 7 Ramadhan 1432H.
Sebarang pertanyaan berkaitan Umrah Eksklusif Awal Ramadhan ini boleh diajukan terus kepada pihak Zeelwafa di talian 03-6187 3566 / 03-6193 3566.



***copy from beautifulnara.com

Friday, June 3, 2011

Kisah Mat Rempit

Zaki seorang Mat Rempit sejati. Dia sanggup tidak bekerja semata-mata untuk menjadi Mat Rempit sepenuh masa. Kerjanya setiap hari hanyalah menunggang motor secara berbahaya di jalan-jalan sekitar kampungnya sambil menyergah dan mengurat anak anak gadis di kampungnya.

Pada suatu hari, malang tidak berbau, Zaki terlibat di dalam satu kemalangan di hadapan kubur cina kampungnya. Akibat terkejut, Mak Limah yang kebetulan di dalam lori yang disergah oleh Zaki telah melatah sehingga tangannya membaling sebatang lembing tepat-tepat terpacak di dahi Zaki sehingga tembus ke belakang tengkuk Zaki.

Bergegas Pak Amin ayah zaki ke hospital sebaik sahaja mendapat berita tentang anaknya yang cedera itu. Sebaik sahaja sampai di hospital, Pak Amin bertanya kepada Doktor tentang keadaan anaknya,

Pak Amin: Bagaimana keadaan anak gua doktor?
Doktor: Harap bertenang Pak Cik, anak pakcik cedera parah.

Pak Amin: Bagaimana keadaan kecederaannya Doktor?
Doktor: Sebatang lembing terpacak di dahi anak Pak Cik tembus ke belakang tengkuknya. Kami takut sekiranya lembing itu terkena otaknya, anak pak cik boleh mati.

Pak Amin: Kalau tak terkena otak dia, dia mati tak doktor?
Doktor: Kalau tak kena tak matilah! Tetapi dalam keadaan sekarang keadaan itu adalah mustahil.

Pak Amin: Oh begitu.... Alhamdulillah selamat anak gua...
Doktor: Kenapa pak cik? Pak Cik tak bimbang ke lembing tu terkena otaknya?

Pak Amin: Anak saya tu Mat Rempit Doktor, Mat Rempit mana ada otak!


















...................................end of the story.............................................

Lawak ~ Hadiah cincin berlian

Seorang isteri merajuk kepada suaminya kerana tidak membelikan kereta sebagai hadiah harijadinya. Tetapi suaminya membelikan cincin berlian yang luar biasa indahnya. Kawan-kawan suaminya merasa hairan dengan pilihan tersebut.

Salah seorang rakan lelaki tersebut bertanya, "Mengapa kamu membelikan isteri mu cincin berlian, bukannya kereta?"

Lelaki tersebut tersenyum dan berkata, "Susah mencari kereta palsu."







p/s : kalo si suami beli cincin tu,cuba la perhatikan cincin tu,mana tau kot2 palsu...hehehe...








........................................end of da story...........................................

Harta Pusaka Nenek

Setelah sekian lama di perantauan akhirnya Rahmat pulang ke kampung untuk berjumpa dengan neneknya.

Nenek : "Rahmat, nenek sudah tidak kuat lagi, nenek minta kamu sambung mengusahakan kebun nenek..."

Rahmat : "Jangan cakap macam tu, nek..." (dalam hati, tak sia-sia aku balik kampung... dapat pulak harta pusaka nenek).

Nenek : "Segala isi perkebunan, ternakan, villa, traktor untuk kamu. Tolong jaga baik-baik, jangan lupa disiram tiap hari tanaman nenek."

Rahmat : "Baik nek, nenek jangan bimbang tentang hal itu... Tapi dimana kebun nenek? Rahmat tidak pernah tahu?"

Nenek : "Di Facebook nenek, FARMVILLE, nanti nenek bagi tau passwordnya."

Rahmat : "?????"



p/s : wasiatkan lah segala tanaman fb awal2...




,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,end of da story,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nora Elena @ Kasih Yang Suci

Ade yg suka drama Nora Elena angkat tangan....hehehe..aku semestinya x pernah miss tgk cite ni sbb best sgt...

aku ckp best sbb drama ni adalah diadaptasi dr novel Kasih Yang Suci karya Meen ZUlaikha...aku da khatam byk kali novel ni...kisah novel ni sgt2 menarik...rugi tau kalo x tengok...

Drama Nora Elena start pukul 7mlm - 8mlm...setiap isnin hingga khamis

[Kasih-yang-suci[5].png]

novel ni mengisahkan Nora Elena yg sgt tabah hadapi dugaan..wlpon die pernah kne rogol,tp die ttp truskan hidup..then,Elena diputuskan tunang yg dlm satu mase mak die jatuh sakit...die kuat hadapi sume ni...last die tau org yg rogol die mse zaman sekolah tu adalah suami sendiri..lagi la tekanan kan,da la pregnant..tp kerana kasih sayang,mereka bahagia..


antara pelakon utama yg menjayakan drama Nora Elena...


~ Aaron Aziz sbg Seth Tan @ Ah Tan
~ Siti Saleha sbg Nora Elena
~ Zul Ariifin sbg Eid @ Saiful Idham


............................................................................................

Wednesday, April 6, 2011

Gambar sekitar ABPBH2010

abpbh2010

abpbh2010



abpbh2010

abpbh2010

abpbh2010

abpbh2010

abpbh2010

abpbh2010

abpbh2010

abpbh2010

abpbh2010

abpbh2010

abpbh2010

abpbh2010

abpbh2010

abpbh2010

abpbh2010

red 1arpet abpbh2010

gambar red carpet abpbh2010

tiz abpbh2010

gambar red carpet abpbh2010



~ bergaya mereka2 ni kan???

gambar ni diperoleh dr beautifulnara.com

Thursday, January 27, 2011

1000x pikir!!!!

ish3...smpai 1000 kali pikir??
ape yang dipikir tuh??
haa,..ni nak cite nih,...
pening pikir nak apply universiti mane..
nak masuk u pon payah...
nak apply degree nih,,,seram sejuk jew...
ntah dpt ke tidak....no hal la..

aku lepasan diploma UMP..
so,patut aku pilih degree kt UMP jugak ker??
tp nak experiencekat U lain pulak..
kalo boleyh,,nak yg kos pendidikan...
tp kos pendidikan tuh,nak ke amik aku??
huhuhu...masalah..masalah..

ape nak buat eyh???
kene pikir ag lah ni..
huhuhuhu,,,
sape nak tolong pikirkan tuk aku???

JOM MASUK U!!!!!!!!!!!!!