BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

kehidupan realiti yang penuh fantasi

Assalamualaikum kawan-kawan.......

Monday, June 13, 2011

Terengganu bakal bina menara berkembar

KUALA TERENGGANU: Menara berkembar setinggi 30 tingkat, yang bakal menjadi mercu tanda bandar raya ini, akan dibina di sebuah kawasan seluas 16.2 hektar di sini.
Setiausaha Kerajaan negeri Datuk Mazlan Ngah berkata menara berkembar, yang menelan belanja beratus juta ringgit itu, akan menempatkan pejabat Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) dan pejabat Yayasan Terengganu.


"Secara dasarnya kerajaan negeri sudah bersetuju membina dua menara di bandar dalam Rancangan Malaysia Ke-10," katanya kepada pemberita selepas pelancaran pelan strategik Yayasan Terengganu di sini hari ini.
Mengenai pelan strategik Yayasan Terengganu, beliau berkata Yayasan Terengganu akan menjadi badan kanun pertama di Pantai Timur mengadakan kerjasama dengan Arkib Negara.


Selain itu, Yayasan Terengganu akan memberi tumpuan dalam sektor pendidikan anak anak negeri terutamanya bidang doktor pakar.


Tahun ini, katanya Yayasan Terengganu akan menghantar seramai 150 calon untuk mengikuti kursus kedokoran di beberapa negara termasuk Mesir, Rusia, Ireland dan Indonesia.


0 buDak gEdiK: